lördag 15 januari 2011

Fru B´s nyttiga frukost

Tänkte presentera min nyttiga frukost som ger en regelrätt rivstart på dagen! För vi vet ju alla att vi är vad vi äter...

Min portion havregrynsgröt spetsar jag med två teskedar olivolja för att få i mig den andel omättade fetter en måltid ska innehålla. Jag blandar även i lite linfrön som ger kostfiber och gör susen för matsmältningen samt kanel som sänker GI. Jag toppar med äppel och banan. Serveras med lite minimjölk.

Ägg- och kesowrap gör jag av två salladsblad som fylls med ett lättstekt ägg, 1 matsked keso och lite tomat.

Nyttigare än så blir det inte! En bra kombination av proteiner, kolhydrater och fleromättade fetter.

Var snäll mot din kropp: kom ihåg att alltid dricka ett stort glas vatten till varje måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar