tisdag 7 september 2010

Det blommar i rosa

Tanken var att vår trädgård skulle blomma i mestadels mörkt blå och lila toner. När jag nu ser mig omkring inser jag att rosa har lyckats ta överhanden. Rosa blommor verkar helt enkelt blomma längre och kraftigare! Just nu är rosor och pelargoner väldigt fina på vår gård...

Passar på att tipsa alla som saknar en kraftigt växande och remonterande ros i sin trädgård om ljuvliga The Fairy.

Appleblossom Orbit sattes som frön tidigt i våras. Självklart måste jag ju tyvärr låta blommorna vara kvar. Att få kraftiga plantor blev helt plötsligt ganska oviktigt för mig...

Men visst finns det även lite blått i trädgården just nu. Klematisen Multi Blue är inne på sin andra blomning för säsongen, denna gång med enkla blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar